دلنوشت

دلنوشته هایی سپرده در دست باد!

دلنوشت

دلنوشته هایی سپرده در دست باد!

نمازجمعه این هفته تهران


 

نمازجمعه این هفته تهران به امامت آقای هاشمی رفسنجانی برگزار می شود.من از تحلیل و پیش بینی سخنان ایشان در می گذرم ولی از آنجا که برخی دوستان سوالاتی داشتند من چند نکته را از باب یاد آوری ذکر می کنم.  

 1-مراسم نماز جمعه دارای دو خطبه(سخن گویی) است.که قبل از نماز ایراد می شود.البته قبل از آن بطور معمول یک نفر بعنوان سخنران پیش از خطبه ها نیز سخنرانی می کند.این هفته آقای حجةالاسلام تقوی می باشد.(قبل از آن قرار بود یکی از وزراء باشد.) 

 2-خود نمازجمعه مانند نماز صبح دو رکعت است.با این تفاوت که دارای دو قنوت است.در رکعت اول قنوت قبل از رفتن به رکوع خوانده می شود و در رکعت دوم  پس از رفتن به رکوع بلند شده و قنوت خوانده می شود.  

در رکعت اول پس از سورۀ حمد سورۀ جمعه و در رکعت دوم پس ازسورۀ حمد سورۀ منافقون خوانده می شود. پس از این نماز، نماز عصر خوانده می شود. 

 تبصره:چون نماز به جماعت خوانده می شودنیازی به خواندن یا تکرار سوره ها فوق نیست و فقط باید سکوت کرد.بطور معمول هنگام خواندن  قنوت و  رفتن به رکوع و سجده را نیز کسی که اذان و اقامه گو است از بلندگو ها اعلام می کند.  

3-تا آنجایی که اطلاع دارم ورودی خواهران از خیابان 16 آذر(درب دانشگاه علوم پزشکی و درب دیگر اواسط خیابان) است.  ورودی برادران خیابان قدس  و خود سر درب اصلی دانشگاه تهران می باشد.برای حضور در صحن و جایگاه اصلی نماز جمعه دست کم باید ساعت 10 صبح آنجا حضور داشته باشید.برای ورود به داخل دانشگاه تهران بازرسی  بدنی معمولی انجام می شود.بنابراین اشیاء غیر ضروری را بهمراه نیاورید. 

 4.همراه خود یک جانماز و مُهر ببرید.و بخاطر گرمی هوا یک شیشه آب بهمراه داشته باشید.خواهران نیز معمولاً چادر نماز سفید بهمراه می برند. 

 5.بهترین نماد چه برای خواهران و چه برادران ،همراه داشتن پیشانی بند سبز است. 

 

التماس دعا  

...............

پیش‌بینی‌های نگران کننده گروهی خاص از نماز جمعه فردا  

گمانه زنی در مورد نماز جمعه این هفته  

 

جمعه روز ماست اگر…

سهراب کـُشان


 

سهراب کـُشان است. 

رستم کجاست؟ 

خدنگ! 

         بر قلب و سرش بنشسته 

مرهم کجاست؟ 

این همه انتظار 

از برای چیست؟ 

                     ای خـُـد ااااااا  

رستم فسانه ای بیش نیست. 

حقیقت تلخ و سرد این است:   

                                       نعش سهراب!  

گو به مادر مویه گرش  

اینک؛ جای پسرت  

                      گور سیاهست.

 

 

---------------------------------- 

بیادش فاتحه ای زمزمه کنیم

بیانیهء امید و برادری


 

بیانیه شماره 9 مهندس میرحسین موسوی در مورد اعلام تایید نتایج انتخابات ریاست جمهوری توسط شورای نگهبان صادر شد. به گزارش قلم نیوز متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

هموطنان عزیز

همان‌گونه که انتظار می‌رفت شورای نگهبان، پس از نمایش‌هایی که توجه هیچ‌کس را جلب نکرد، و با چشم بستن بر روی انبوه تقلب‌ها و تخلف‌های صورت گرفته، سرانجام نتایج دهمین دورة انتخابات ریاست جمهوری را تایید کرد. جشنواره‌ای که تجدید حیات ملت ما را مژده می‌داد با تقلب و تخلف از عهدهای اسلام و انقلاب با ناگوارترین صحنه‌ها به پایان رسید؛ با حمله به خوابگاه دانشجویان، با خون‌های ریخته شده، جوانان کتک خورده و مورد اهانت قرار گرفته، صدا و سیمای از انظار جامعه افتاده، قلم‌های شکسته، روزنامه‌های بسته، با فضای امنیتی کودتاگونه و بی‌اعتمادی تلخ و گستردة مردم نسبت به نتایج اعلام شده برای انتخابات و دولت ناشی از آن. به زودی گرمای حادثه فرو می‌نشیند و دست‌اندرکاران  این ماجرا با صورت‌حساب بلندبالای اشتباهات خود روبرو می‌شوند. آیا آنان از تحمیل آنچه روی داد سود بردند؟

از این پس ما دولتی خواهیم داشت که از نظر ارتباط با ملت در ناگوارترین شرایط به سر می‌برد و اکثریتی از جامعه، که اینجانب نیز یکی از آنان هستم، مشروعیت سیاسی آن را نمی‌پذیرد. دولتی با پشتوانه‌های ضعیف مردمی و اخلاقی که از او انتظاری جز بی‌تدبیری، قانون‌گریزی، عدم شفافیت، تخریب ساختارهای تصمیم‌گیری و تدوام سیاست‌های ویرانگر اقتصادی نداریم، و  بیم آن می‌رود که بر اثر ضعف‌های بی‌شمار ذاتی و عارضی‌اش در ورطه امتیاز دادن به بیگانگان بیفتد. این چیزی نیست که ما از آن خرسند باشیم، بلکه از آن به شدت واهمه داریم.

ادامه مطلب ...