دلنوشت

دلنوشته هایی سپرده در دست باد!

دلنوشت

دلنوشته هایی سپرده در دست باد!

نمازجمعه این هفته تهران


 

نمازجمعه این هفته تهران به امامت آقای هاشمی رفسنجانی برگزار می شود.من از تحلیل و پیش بینی سخنان ایشان در می گذرم ولی از آنجا که برخی دوستان سوالاتی داشتند من چند نکته را از باب یاد آوری ذکر می کنم.  

 1-مراسم نماز جمعه دارای دو خطبه(سخن گویی) است.که قبل از نماز ایراد می شود.البته قبل از آن بطور معمول یک نفر بعنوان سخنران پیش از خطبه ها نیز سخنرانی می کند.این هفته آقای حجةالاسلام تقوی می باشد.(قبل از آن قرار بود یکی از وزراء باشد.) 

 2-خود نمازجمعه مانند نماز صبح دو رکعت است.با این تفاوت که دارای دو قنوت است.در رکعت اول قنوت قبل از رفتن به رکوع خوانده می شود و در رکعت دوم  پس از رفتن به رکوع بلند شده و قنوت خوانده می شود.  

در رکعت اول پس از سورۀ حمد سورۀ جمعه و در رکعت دوم پس ازسورۀ حمد سورۀ منافقون خوانده می شود. پس از این نماز، نماز عصر خوانده می شود. 

 تبصره:چون نماز به جماعت خوانده می شودنیازی به خواندن یا تکرار سوره ها فوق نیست و فقط باید سکوت کرد.بطور معمول هنگام خواندن  قنوت و  رفتن به رکوع و سجده را نیز کسی که اذان و اقامه گو است از بلندگو ها اعلام می کند.  

3-تا آنجایی که اطلاع دارم ورودی خواهران از خیابان 16 آذر(درب دانشگاه علوم پزشکی و درب دیگر اواسط خیابان) است.  ورودی برادران خیابان قدس  و خود سر درب اصلی دانشگاه تهران می باشد.برای حضور در صحن و جایگاه اصلی نماز جمعه دست کم باید ساعت 10 صبح آنجا حضور داشته باشید.برای ورود به داخل دانشگاه تهران بازرسی  بدنی معمولی انجام می شود.بنابراین اشیاء غیر ضروری را بهمراه نیاورید. 

 4.همراه خود یک جانماز و مُهر ببرید.و بخاطر گرمی هوا یک شیشه آب بهمراه داشته باشید.خواهران نیز معمولاً چادر نماز سفید بهمراه می برند. 

 5.بهترین نماد چه برای خواهران و چه برادران ،همراه داشتن پیشانی بند سبز است. 

 

التماس دعا  

...............

پیش‌بینی‌های نگران کننده گروهی خاص از نماز جمعه فردا  

گمانه زنی در مورد نماز جمعه این هفته  

 

جمعه روز ماست اگر…

نظرات 3 + ارسال نظر
سلیمان رضایی شنبه 27 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 14:11 http://jahlemorakkab.blogfa.com

سلام و تحیت خدمت جناب سید مهدی طاهری... .

نماز بر پا شد و شکوه سبزها بار دیگر نمایان شد.


از حضور شما در وبلاگ حقیر خوشحال خواهم شد. با مطلب ((بر سرنیزه می توان تکیه کرد ولی بر روی آن نمی توان نشست!))

موفق باشید.

لبخندایرانی شنبه 27 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 15:21 http://iranpk.persianblog.ir

سلام به شما وبلاگ نویس توانا ودوست ناآشنای من
امیدوارم حالتون خوب وزندگی برکامتان شیرین همچون عسل باشد
وبلاگ خوبی دارید از دیدن آن لذت بردم
اگه دوست داشتی یه سر به ما بزن واگرخوشت اومد مارو لینک کن خبر بده تا شما رو لینک کنیم
ممنون و تشکر از این همه سلیقه ای که در وبلاگت به کار بردی

کاکوشیرازی دوشنبه 29 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 02:41 http://arj57.blogfa.com/

هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود سابقه ی انقلابی خود را پیش کشید تا بفهماند افرادی که اینک در صف منتقدان و مخالفان او ایستاده اند و او را به فساد مالی و انحراف از خط مرحوم خمینی متهم می کنند یا در زمان مبارزات او وجود خارجی نداشته است یا در صف مقابل مرحوم خمینی قرار داشته اند که امثال آن مانند مصباح یزدی و خزعلی و ... در اردوگاه احمدی نژاد کم نیستند. و اینکه به احمدی نژاد یادآوری کند زمانی که هاشمی در بهشت زهرا، خمینی را همراهی می کرد احمدی نژاد جزء انتظامات گورستان بوده است نه چیزی بیشتر که اینک تمام قد یاران امام را به مخالفت با امام متهم می کند!(

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد